سرخط خبرها

ثبت نام بیش از ۷۵۰۰ متقاضی حج تمتع ۱۴۰۲ از خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۵۳۸۹۴
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
ثبت نام بیش از ۷۵۰۰ متقاضی حج تمتع ۱۴۰۲ از خراسان رضوی
به گفته مدیر حج و زیارت خراسان رضوی، تاکنون ۷ هزار و ۵۹۵ متقاضی از استان خراسان رضوی برای حج تمتع سال ۱۴۰۲ در سامانه «سماح حج و زیارت» ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد شاد افزود: ثبت نام حج تمتع سال ۱۴۰۲ برای زائران اولویت های یک و دو شامل زائران ثبت نامی در کاروان های حج ۹۹ و زائران دارای سند تا پایان سال ۱۳۸۵ از تاریخ ۱۰ اسفند ماه آغاز شده است و زمان پایان آن هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۱ کاروان حج تمتع استان خراسان رضوی با متقاضیان اولویت یک و دو در روزهای گذشته تکمیل شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه ۶ کاروان از این تعداد اهل سنت و ۴۵ کاروان زائران شیعه هستند، گفت: همچنین از این تعداد، ۲۱ کاروان مدینه قبل و ۳۰ کاروان مدینه بعد می‌باشند.

شاد با بیان اینکه چهار کاروان دیگر با ظرفیت ۴۹۵ نفر برای تکمیل ظرفیت زائران جامانده خراسان رضوی در اولویت های یک و ۲ در نظر گرفته شده است، افزود: امروز ساعت ۱۵ "سامانه رزرو" به آدرس https://tamatoreserve.haj.ir برای ثبت نام جاماندگان حج تمتع ۱۴۰۲ باز خواهد شد.

 از ۹ هزار و ۹۰۸ نفر متقاضی اهل خراسان رضوی که سال ۱۳۹۹ برای زیارت بیت‌الله الحرام نام‌نویسی کرده بودند، سال ۱۴۰۱ پنج هزار و ۶۵ زائر در قالب ۴۰ کاروان به حج تمتع اعزام شدند که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۲۲ کاروان از شهر مشهد و هزار و ۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۱۸ کاروان، راهی سرزمین وحی شدند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->